Monday, February 2, 2009

hari ke2 di bln 2

Bagi mereka2 yg bekerja di Wilayah Persekutuan, selamat bercuti aku ucapkan.

What to story to u guys ek??? Ntah le.. Ketandusan idea. Dah lama aku tak mengarang & berceloteh. Dah makin busan je blog aku ni. Aku pun cam malas je nak buka. Isk2... Adakah kerana faktor usia yg sudah meningkat??? Harap2 bukan begitu.

Uhhh... Dah masuk bulan Februari pun. Apa yg ada di bulan Februari??? Keistimewaan yg hanya aku rasai. Lalalala... Korang tak rasa pe2 keistimewaan, lantaklah. Yang penting aku rasa.

Pagi ni aku bangun agak awal. De sebab2 tertentu yg menyebabkan aku bangun awal. Kalau tak, jangan haraplah begitu jadinya. Selalu aku bangun cukup2 time je buat aku bersiap ke opis. Lepas subuh, masih bleh aku layan tido sekejapan. Perangai tak elok ni. Adek2 jangan ikot.

Naper aku bangun awal2 pagi??? Sebabnya aku kena mulakan perjalanan dari KL. Almaklum saja la. Bukan dekat tu. Nak kena drive menempuh jem lagik. Walaupun orang yg bekerja di KL tak kerja. Masih ada mereka yg tinggal di KL tapi kerjaannya di Selangor. Gitu la kaedahnya.

Aku dari KL sebab wikn aku di abehkan di umah macik aku. Langkah kanan tol. Masa ari Sabtu aku gi, malamnya macik aku sefamili nak gi makan kat luar. Aku dijemput join sekali. Selalu gak begitu. Hiksss..

Perjalanan pulang dari umah macik aku yg slalunya hanya mengambil masa paling lama 45 min (seblom kejadian hari ni la), hari ni menjadi 1 jam 15 min. Masa aku kuar, tak sempat pun nak jumpa macik & pacik aku. Sebab diaorang maseh beradu kerna macik & pacik aku bercuti ini hari. Aku gerak cousin aku je. Mintak dia tolong buka kunci2 umah bagai.

Lenguh gak kaki den ni. Dok nukar gear ajo. Keta manual ma. Sempat gak aku memakan masa tgh drive. Ni inspirasi dari keta sebelah la. Aku nengok sedap je dia dok layan minum. Aku agak minum air panas la tu. Slomo & penuh hati2 je nak minum.

Mujur jugak la ada bekalan yg aku bawa bersama. Dapat mengisi pewot saya yg tak lapor mana pun. Tapi mulut sajer nak makan & ngunyah. Ahaksss... Mano la badan nak kecik.

Ahadnya ada aktiviti yg aku ngan cousin aku sertai. Kat Bangi tempatnya. Dapatla aku menjamu selera juadah di Bangi. Yummmy!!!

Nanti sambung lagik. Aku kebuntuan mo membina ayat sudah... HIksss...

No comments:

Google