Thursday, February 5, 2009

i'm early

Hahahaha... Itu pun bleh dijadikan tajuk oleh aku. Ala... No one cares. Suka aku nak letak tajuk ape. Tajuk tu sengaja aku nak war2kan yg hari ni aku keawalan masuk ke pejabat. Awal dari biasa. Kol 8.15 pagi aku dah ketibaan di opis. Sepatutnya masuk kol 8.30 pagi. Tapi selalunya aku akan sampai kat opis sekitar 8.40 pagi. Kalau aku masuk lambat, sudah semestinya aku akan balik lambat. Kalau aku masuk awal seperti hari ni, haruslah kang blom kol 5.30 petang aku dah prepare nak cabot. Tepat kol 5.30 ptg, aku pecut balik. Lalalala... De a few things nak kena di setelkan hari ni. Nak mencari barang yg di idam2kan oleh mak Wanee. Aku takde la berjanji. Kebetulan sahaja. Aku kata kalau aku berjumpa ngan instant fondant, aku akan roger mak Wanee. Kebetulan la jugak yg Acu aku dulu adalah lecterur mak Wanee. What a small world.. Hiksss... Pe la citer Wanee agaknya skang ni??? Adek aku akan datang sini jap lagik. Alang2 dah turun KL haruslah dia nak gi dating. Haihhh... Akaknya jugak yg dah lama tak merasa berdating. Ahhh.. Apakah maksud statement itu?? Abaikan.. Aku ngan mood baik. Syiok juga jadi morning person ni. Otak rasa lapang je. Percubaan pertama aku. Bukannya seblom ni aku tak pernah bangun pagi. Cuma liat je skit. Pagi aku paling awal pun sekitar jam 9 pagi. Kalau enggak de pe2 akitiviti for the day. Kalau ada, harus lah aku bangun awal. Kebiasaanya lepas subuh, haruslah aku tido. Hari ni aku cuba melawan godaan itu. Bangun je aku teros gi bersiram. Rasa segar. Tapi sejukkk... GRrrrrr... Harus la pacik & macik aku keterkejutan melihat aku yg gerak kuar dari umah sebelum 8.00 pagi. Hiksss... Singgah beli nasi lemak dulu. Lama aku tak amek breakfast yg berat camtu. Aku kan dah boikot makanan kat tempat yg aku slalu makan dolu2.. Ni sumer sebab harga makanan yg telah naik. Kualiti rasa makanan pun dah kureng. Bagus gak camtuh. Save bajet. Muahahaha... Lagik satu, dpt la aku mengurangkan lemak terkumpul. Awal2 tahun ni banyak benor la cuti umum. Harus la aku nak kepulangan jika berkesempatan & tiada aktiviti yg penting. Lihat pula bagaimana ngan esok harinya. Adakah aku akan seawal hari ni??? Wallahualam...


~~~Aku baru pas breakfast.. Alahamdulillah.. Konyang sudah saya... Bagaimana ngan anda??

No comments:

Google