Tuesday, February 24, 2009

craving for LAKSA

Kat luar tgh ujan. Pewot kenyang. Kalau layan tido memang enak banget. Guruh & kilat. Buat aku cuak sajor... Tabah kan diri.. Selera besar aku hari ni. Banyak gak aku makan.

Laksa yg belom dituang kuah ke atasnya. Nampak cam skit je. RM3.00 harganya. Agak mahal la gak kalau melihatkan kuantitinya. Ngan kuah sejemput.

Dah siap tuk dijamah. Tapi bergambar dulu. Lalalala... Lihatlah kuahnya yg sejemput tu. Tak banjir melimpah ruah. Takleh nak hirup sakan bila laksa dah licin.

Bila nak makan ni??? Asyik nak bergambar je. Lihatlah rupa ku yg tak sabar2 nak ngap laksa itu. Nampak tak de seketul karipap. Sedang menunggu giliran tuk dijamah oleh aku. Wakakaka....

De plak air tebu sejuk yg sungguh nikmat diminum. Sangkut kat tombol pintu sbb kat situ je gaya cam selamat. Takde la asyik aku nak bersulam air je. Kombong pewot saya.

Selesai dah cik laksa. Tiba giliran cik karipap. Hiksss...

Manalah aku tak kekenyangan. Dah makan laksa sebungkus. Makan plak karipap sebiji. De lagik 2 biji. Tapi aku bawa balik umah tuk minum petang plak. Yg di atas adalah lunch sy. Harap maklum.

Mula2 aku terasa cam skit bebenor laksa tu. Tak sesuai ngan harganya, RM3.00. Cuak gak masa mula nak makan. Cuak ngan rasa kuah tu nanti camne. Caiyaq roi kah...

Alhamdulillah. Kuahnya sedap. Pedas sumer cukup. Kena plak ngan air tebu sejuk. Uhh... Terangkat beb. Memang kenyang la.

Naper la gerai yg menjual juadah2 ini jauh. Nak kena naik keta. Kalau jalan kaki memang la lama. Lalu short cut pun mengambil masa sekitar 15-20minit.

Perhatian: anggaran masa dari aku itu adalah tuk laluan sehala sahaja. Campur pergi balik de la dalam 40minit. Tak sanggup la sy.

Nak lagik & lagi & lagi...

No comments:

Google