Friday, February 13, 2009

econ panas

Isk2.. Patutla panas aje. Rupanya de problemo skit ngan system econ keta. Ku sangkakan mo tunggu next weekend baru nak hantar keta gi servis. Nampaknya minggu ni dah kena hantar gi servis la gamaknya. Minor servis je la pun. Tuk mengekalkan prestasi, harus la kena hantar servis on time. Haihhh.. Melalut panjang plak. Bersyarah.

Semalam, cam ikan bakor je aku berada dalam keta. Tadi masa gi setel bil, baru la aku dapat mengesan naper econ keta panas je. Bila keta berjalan, econ jalan ok je. Bila keta berhenti, baru la econ panas. Kipas econ tersangkut2. Cam suis econ tak dapat nak fungsi ngan smooth. Blom connect, dah putus. Aku tak reti nak cakap bahasa mekanik ni. Tapi tu la gambaran yg aku dapat beri.

Selalu sblom hantar gi servis, yg prob adalah power window. Kali ni econ la plak. Dah le ngan skang musim panasnya. Memang terasa berbahang la kalau hanya bertingkap a.k.a membuka tingkap. Ku tahan jua. Alangkan panas dunia pun aku dah bising. Isk2... Insaf2...

Ikotkan aku, weekend ni gak nak hantar gi service. Bleh tengokkan skali pe cer ngan econ keta ku. Tapi dah de plan for this weekend. Postpone ke minggu hadapan la. Kena sumbat aktiviti servis keta ni minggu depan. Secepat mungkin.

Wikdays pun I tak kesot. Dapat la nak gulor sebentar. Ahaksss... Begini la rutin bila dah punya kereta sendiri. Walaupun bukan keta aku. Keta pinjam. Harus aku treat bak keta sendiri sebab yg menggunakannya adalah aku. Hanya aku. Uhhh... Happy weekend u ols...

No comments:

Google