Tuesday, February 17, 2009

wikn ku di kl

Hari minggu yg lepas, plan awalnya nak melaksanakan satu misi bersama2 cousin aku. Tapi tak menjadi pun. Puas gak le kena perli. Isk2... Aku memang dah menanam azam nak menerai menggunakan skill yg aku baru pelajari. Dulu sblom menerima ilmu skill itu, cousin aku cukup semangat. Berkobar2 & berapi2 dok planning macam2. Aleh2, skang ni ilek pocik. Berapi gak aku.

Alhamdulillah, sejak angka usia ku menganjak seangka, aku dah pandai kawal kemarahan aku. Aku bersyukur ngan perubahan itu. Seperti suatu perkara yg berlaku semalam. Kalau kejadian tu berlaku suatu waktu dahulu, dah berbakul2 aku maki. Isk2... I can think wiser alreadi. (*.*)

Perubahan yg baik aku kira. 1 je yg sedang aku kawal skang ni. Nafsu nak berbelanja. Kekadang aku tertewas.

Wikn yg lepas juga kejadian yg berlaku ni. Aku berkenan benor ngan kasut kaler merah yg aku lihat kat JJ Maluri. Dah try bagai. Tapi tak tau nak beli ke tak sebab mengenangkan tujuan asal aku ke sana adalah nak dapatkan present tuk besday bondaku. Next month.

De sales kat JJ. Tuk pemegang kad JJ. Dapat diskaun 15%. Last on 15Feb. Aku gi la ngan cousin aku. Dah lambat gak le kitaorang gi. Tu pasal, I didn't have enough time to timbang tara sebaik2nya samada nak beli ke tak kasut tu.

Alhamdulillah, aku berjaya dapatkan hadiah tuk bondaku. Last skali sblom balik aku kata kat cousin aku. Kalau aku termimpi2 kasut tu, soknya aku datang la beli. JJ tu dekat bonar ngan umah macik aku. Dalam 10minit je. Dokat kat??? Tu la sebabnya setiap kali aku gi umah macik aku, harus la aku gatai gedik nak ke JJ gak.

Malam selepas kejadian tu, aku takde la teringat sangat. Skang ni ha aku dok terbayang2 kat kasut tu & keselesaan bila memakainya. Saper nak sponsor aku??? Ehe... Brand pe ek??? Aku tak ingat la. Crocodile agaknya. Sedap & selesa je kat kaki aku. Isk2... No bajet to buy those shoes this month.

Warna kasut tu agak sesuai ngan warna kulit kaki ku yg 'cerah' ni. Paling sesuai benor kalau aku pakai kaler peach ke'pink'an. Naik seri kaki aku. Ni pandangan aku sajor. Kaler merah terang sangat pun tak sesuai. Merah kasut yg aku berkenan tu, sedang elok je la pendek katanya.

Nah aku hidangkan gambar kaut merah ihsan dari google..

Aku ada kasut sebijik camni. Yg bezanya takde star je. Hadiah dari adek aku sempena besday yg ke-22/21. Tak hengat plak. Maseh elok. Jarang2 pakai. De kot setahun skali. Last pakai, tahun lepas masa gi ke Bukit Merah. Sesuai bonar ngan kaler merahnya. Sebatu dah leh kenal I.







~~~Tros menghitung hari. Sampai tiba masa itu nnti.

No comments:

Google