Monday, November 17, 2008

Madagascar 2


Sebabkan hujung minggu yg lepas aku nak berdiam diri kat umah je, makanya aku tak kuar berfoya2. Seorang diri mahupun bersama rakan2. Aku nak betapa kat rumah. Tapi disebabkan pelawaan dari pacik aku tuk menonton Madagascar 2, aku terima ngan hati terbuka.

Kami pergi menonton di GSC OU. Pacik aku bersama isteri & dua anak dia. Yg kecik tu mulanya asyik cakap takot je bila panggung dah gelap & de tayangan trailer citer2 akan datang. Riso gak takot kang dia jerit takot masa tengok binatang2 dalam Madagascar tu nanti. Kakak dia rileks je sebab dah biasa tengok wayang.

Mujur la sepanjang tayangan tu si adek tak meragam. Malah dia enjoy gila. Muka kusyuk je. Bila ibu dia bawa kakak dia gi toilet pun dia tak heran. Lagi dia ralik tengok citer tu. Penuh panggung beb. Kitaorang dok lain ke-2 dari depan. Kena melangut jugak la.

Dah abih citer pun still si adek dok je kat kerusi dia. Tak gaduh nak dok atas ibu dia. Baik sungguh. Kitaorang tunggu bila dah lenggang skit panggung baru kuar. Tak mo berebut2 ma.

Citer kali nak kat Africa plak. Alex telah berjumpa ngan ibu & ayah dia yg terpisah dari kecik. Dengan tanda lahir yg ada pada tapak Alex telah menemukan mereka. Alax a.k.a Alakay. Kisah bersambung ngan Alex & kengkwn yg membantu binatang2 kat Africa mendapatkan semula bekalan air.

Kisah Melman yg meluahkan rasa hati kepada Gloria. Hiksss... Kelakor jerk. Yg kuda belang tu aku tak hengat la nama dia. Tapi kiut sangat bila dia merajuk ngan Alex sebab Alex tak perasaan perbezaan & kelebihan yg ada pada dia & zebra yg lain. Ayat Alex yg aku suka, "You are white with black strips. Others are black with white strips.". Terus zebra kawan Alex tu rasa gumbire. Comey sungguh...

Nak tahu lebih lanjut, gi la nonton. Ketawa penawar duka. Boleh melegakan tekanan & melonggarkan skru2 yg ketat dalam sistem korang. Hiksss...


~~~Updates:- Marty adalah nama zebra itu.

No comments:

Google