Wednesday, November 12, 2008

alkisah hujung minggu 4

This will be the end of my story telling for alkisah hujung minggu.

Bangun pagi takde la awal sangat. I'm so excited for the coming activity. Hiksss...

We r going to waterfall.

Yeahhhhhhh!!!

Sound perfect to end the weekend with such a relaxing activity.

Takde la awal sangat kitaorang gerak dari umah. Yg join aku & Odah adalah sorang housemate Odah. Kebetulan yg sangat kebetulan, kami bertiga memakai baju warna sama - R3D. Hiksss...

Air terjun yg ingin kami pergi terletak kat .... Hiksss... Aku lupa la. Haihhh.. Mana ginko biloba nih. Huhuhu... Tapi tempat yg Odah nak bawa aku tu ramai sangat orang. Tak jadi. Teruskan lagik perjalanan. The next stop pun ramai gak orang.

Sampai la akhir sekali kami sampai ke .... Pun aku lupa jugak nama tempat tu. Uwaaa... Yg aku ingat, tempat yg kitaorang gi tu memang dah tak jauh dari kai Genting Highlands. Perghhh.. Jauh tuh.

Kuar dari keta, terasa nyaman betol.

Tarik nafas dedalam.

Tahan...

Hembus...

Hahhhh...

Hilang rasa kesesakan dalam dada & kepala otak.

Sejuk siot air tu. Dah lama aku nak membawa diri gi air terjun. De la kat sejam kitaorang abehkan masa berendam dalam air yg sejuk bangat itu. Grrrr...

Dengan bekalan nasi lemak. Makan dalam air terjun. Memang masyuk tol. Sambil berendam sambil isi pewot. Tempat yg kami buat port tu banyak batu bata. Tak dapat la mereka2 nak berenang. Tapi yg bestnya memang kami je la yg port kat situ.

De gak wat bbq. Wah2... Memang best la. Kawasan situ pun masih lagik bersih. Harap2 orang yg berkunjung kat situ tak buang sampah merata2. Kemas semua barang2 yg dibawa termasuk sampah sarap.

Aku juga nak suggestkan kat tempat2 camtu disediakan tong sampah. Senang la orang yg datang tu nak buang sampah. Cam kitaorang, kitaorang angkut sampah buang kat umah sebab cari tong sampah kat situ tak jumpa. Huhuhu...

Bagi mereka2 yg punya anak kecik, sila jangan buang pampers merata2. Menjijikkan & menyakitkan mata. Sakit hati pun sama. Isk2...

Kami bertiga pulang ke baju mandian. Ala2 kering tak kering tu. Sejuk beb. Takleh pasang econ. Kalau pasang econ, rasa cam beku je. Hanya buka tingkap. Masa dalam keta tu dah mula terasa memberat je mata. Hahaha...

Elok sampai umah, dah masuk waktu zohor. Bersihkan badan & solat. Pastu golek2 tuk tido. Aku hanya dapat tidoq2 ayam je. Yg lagik 2 memang sedap tol aku lihat diaorang tido. Huhuhu... Cemburu gilak...

Dengan hujan kat luar tu. Mana la aku tak cemburu yg diaorang dapat tido ngan nyenyak. Satu yg sebabkan aku riso nak tido ngan nyenyak, takot aku terlajak tido. Kol baper plak aku nak gerak balik umah. Huhuhu...

Perjalanan pulang ngan melalui laluan yg aku tak biasa. Aku kena gerak sementara hari masih terang. Nak membaca arah lagik. Without my glasses. Owh... Sangat berisiko besar.

Elok je masuk waktu asar & solat, aku pun gerak pulang. Sebelom pulang, Odah bawa aku isi pewot dulu. Kat gerai favorite. Makanan situ quite ok. Aku makan nasi goreng paprik. Aku tak dapat pk sebenarnya nak makan pe. Yg pasti aku nak makan sesuatu yg mengenyangkan.

Fuhhh... Memang kenyang siot. Nasi nye punya la melambak. Pastu baru aku gerak pulang. Dengan perasaan yg ala2 cuak berani. Aku meneruskan perjalanan pulang sambil berdoa tidak jem.

Kekeliruan pertama berlaku masa simpang nak masuk highway kat Kepong. Berbekalkan panduan arah yg Odah bagi, keep to the right. Aku pilih kanan. Alhamdulillah. Aku masuk jalan yg betul.

Kekeliruan kedua adalah jalan nak masuk ke kiri. Haihhh... Aku pilih jalan tu, salah satu sebabnya adalah kerana nak elak tol. Ehehehe...

Tapi tak kesot pun kalau lalu tol. Oleh kerana aku terbabas nak masuk ke jalan yg tak bertol, aku lalu jalan yg bertol la plak. Tak kesot pun. Tapi sedikit jauh la. Pe2 pun, alhamdulillah. Aku selamat sampai.

Aku telah explore jalan baru. Lalalalala...

A nice weekend. Thanx to Odah sebab sudi menjadi teman aku di hujung minggu itu. Yebaaa...

No comments:

Google