Friday, July 17, 2009

blind date

Pernahkah anda melalui situasi bertemu dgn sesorang yg tak dikenali atau dengan kata lainnya ber'blind date'??? Inspirasi daripada peristiwa yg berlaku semalam. Bukan kat aku la. Tapi kat si Fafau, hot fm.

Kelakor je biler nengoknya. Berjumpa ngan sesorang yg tak dikenali. Dah le on air. Pastu de siaran langsung kat tv plak. Kalau aku jadik laki tu, dah tentu2 dup dap tak terkira. Laki tu plak kelihatan shy2 cat walaupun telah berjaya menyahut cabaran tuk kuar blind date ngan selebriti.

Aku sendiri pernah melalui kisah blind date ni. Maser tu kat uni. Jumpa ngan seseorang yg tak aku kenali. Tapi jumpa dalam kawasan uni je sbb aku adalah penakot kalau nak jumpa orang yg tak dikenali ini. Dan aku bukan kesorangan. Aku ditemani seorang sahabat.

Sah2 le blind date ngan jantina berlawanan. De ke nak blind date ngan sama jantina. Kalau sama jantina panggil pe ek??? Dan kalau sama jantina, aku takde la penakot & memerlukan orang temankan aku. Hiksss...

So-so je la perjumpaan tu. Aku memang jenis pemalu kalau 1st time jumpa. Cakap pun ala kadar je. Mujur la ada teman yg meneman. Dia jenis yg senang masuk walaupun ngan orang baru kenal. Walaupun orang yg baru kenal tu lelaki. Aku je yg pelik. Ahhh... Aku memang banyak je peliknya.

De satu lagik rasanya blind date aku. Tapi tak baper nak ingat la. Yg satu tu je yg aku ingat.

Sebenarnya dak tu ajak aku jumpa kat luar kawasan uni. Tapi aku tak mo. Tak berani.

Owhhh... Skang aku dah ingat. Blind date ke-2. Kat dalam kawasan uni jugak. Bukan takat kawasan uni. Date kat kawasan kolej pun. Kali ni aku gi sesorang. Dah berani skit rasanya. Ehe... Satu lagik sbb jumpa dalam kawasan kolej. Orang pun ramai. Tu yg berani skit.

Masa kat matriks pun aku de gak jumpa ngan orang yg aku tak kenal. Tapi tu bukan blind date. Tak masuk dalam kategori date pun. Jumpa pun sbb dia bagi makanan kat aku. Bukan aku sorang je dpt. Budak2 bilik aku pun merasa gak. Dia yg insist benor nak belanja aku.

Rajin orang2 yg kenal aku promosikan aku. Yg aku tau masa matriks tu dia kenal aku melalui klas mate aku. Rajin bonar klas mate aku promosi kan aku. Puas aku tekan2 dak tu. Lastly, dia ngalah. Ngaku gak dari mana dia dapat no aku. Pe lagik, tros aku serang klas mate aku yg promo kan aku.

Yg 2 blind date aku kat uni, sampai kesudah aku tak tahu saper yg jaja no aku. Haihhh...

Tapi tu sumer kenangan. Semuanya dah berakhir. Takde sorang pun yg aku still contact sampai skang. Mungkin masing2 dah bina kehidupan & keluarga sendiri. Semoga bahagia. Aminn..

Owhhh... Terlupa plak nak citer aktiviti maser blind date aku. Makan2 sajor. Borak2 sat. Jumpa tak sampai sejam pun. Cuak gak r sblom mula2 nak bersua muka.

De sorang sahabat aku tu, gi blind date siap bawak 2 orang kawan. Aku la slh sorangnya. Cik Yums sorang lagik. Sahabat yg kitaorang temankan tu plak si Dj. Date dia orang dah keje. Maser tu kitaorang kat uni. 1st year lagik tu. Gi makan satay kajang kat Kajang.

Takde gambar kenangan r. Maser tu hp pun besa2 je. Masing2 pakai 3310. Gempak ooo pakai hp tu maser tu. Digi camera pun tak de. Mahal siot nak beli. De camera gabak je. Guna filem.

Dengan kami perangai loqlaq maser makan satay. Hiksss...

Well, tu sumer kenangan. Reminiscent the sweet memories..


~~~Cuma ada yg SATU yg maseh segar di ingatan ku. Aku biarkan sahaja kenangan itu kekal dlm ingatan aku sbb semakin aku cuba lenyapkan kenangan itu, kesakitan akan terasa. Kenangan yg terindah buat aku. Belum menemui lagi pengganti buat KAMU. Hmmm..

No comments:

Google