Wednesday, July 15, 2009

20 Julai

Israk Mikraj is just around the corner. Peringatan tuk aku & kalian juga. Mari la sama2 kita meriahkan hari tersebut. Aku pernah up satu entry pasal Israk Mikraj, klik sini. Tahun ni, 27 Rejab jatuh pada hari Isnin bersamaan 20 Julai 2009. Alhamdulillah, hari tu nanti aku dah boleh puasa selepas seminggu bercuti rehat. Hiksss... Lagipun tak abeh ganti pose lagik la. Huhuhu...

Nah, ni tuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai fadhilat yg ada dalam bulan Rejab. Sangat menarek.

Ni adalah fadhilat berpuasa pada 27 Rejab - Hari Israk dan Mikraj.
- Seperti berpuasa 60 bulan pahalanya, jika disertai dengan sedekah seumpama puasa 1,000 tahun.
- Dapat meminum air sungai yang dinamakan Rejab dengan airnya lebih putih daripada susu, lebih manis daripada manisan, lebih dingin daripada salji.

Walallahualam...


~~~Seronok rasanya bila dapat berkongsi sedikit ilmu dengan kalian. Aku memang suka menggunakan khidmat cik Google. Tu yg sampai bleh terjumpa ngan Text Twist 2. Skang aku dah mula kebosanan sbb takde saingan bila main game tu. Bila ada saingan, baru rancak nak memecahkan rekod. Hiiksss... Last but not least, kredit kepada mereka yg sy amek link itu. Thanx a lot.

No comments:

Google