Thursday, June 4, 2009

tak mo optimis dah

Lotih la menjadik seorang optimis. Aku tak mo optimis dah. Aku nak jadik seorang yg negatif plak. Haihhhh....

Cuti hujung minggu yg amat panjang buat aku. Hari Selasa baru aku pulang kembali. Tu pun tak masuk opis. Kalau ku tahu begitu, harus la aku tak balik nek bas yg paling awal sekali. Harus aku naik the last trip nye bus. Huhuhu...

Everytime nak kembali semula bekerja dari bercuti di kampung halaman ku, pasti la aku rasa berat hati. Badan dah tentu2 berat. Uhh... Goal aku mo mencapai berat 50kg. Tp entah biler baru nak tercapai sasaran tu, walallahualam.

Tetiba dah masuk isu berat badan plak. Walhal hari tu berkobar2 tak mo diet. Ehehe... Maseh lagik cam dulu. Tak mo diet. Tapi nak berat turun. Camno tu??? De ke caranya??? I love to eat la, sayang..

Uhh... Di sini la tempat yg dapat menghiburkan kegundahan rasa ku. Tetiba plak nak emo2 hari ni. 1 of the reason, pepagi lagik dah nak pinjam duit aku. Mana tak emo. Aku menabung selama ni bukan tuk dipinjamin kepada orang. Well, kalau sekali sekala dah terdesak tu, aku tak kesah la nak pinjamkan.

Ni bleh dikatakan hampir saban bulan wang ku dipinjamin. Tak reti nak manage wang kah anda?? Dah le skang ni tengah problemo melanda. Tapi tak pernah aku ceritakan pada sesiapa. Aku simpan sendirian. Kat sini pun sah2 le aku tak nak citer detail problem itu.

Sebabkan problem tu, aku tak mo lagik jadik optimis. Dah hampir setahun. 2 bulan lagik, genap la setahun. Tak tahu camne lagik nak atasi problem2 sumer ni. Orang lain yg cetus problem, aku pun kena tempias sama. Hanya pada Allah tempat aku ngadu. Hmm...

Sumer2 di atas ni jugak menyebabkan aku amat berat hati nak balik dari kampung halaman. Tambahan... De lagik tambahannya. Sebab adek2 aku berada & melepakkan diri di rumah ma. Lagik la aku berat je nak kembali bekerja.

Naseb ku baik skit biler peminjam wang ku mengembalikan wang dalam masa yg dijanjikan. Kalau tak, lagik panas la aku jawabnya. Mudah-mudahan, selepas setahun berlalu, permasalahan yg timbul akan reda. Aminnn...


~~~Cousin aku yg baru melahirkan baby adalah sangat bertuah. Dalam masa dok berpantang ni je, dah 2 interview dia dapat. Mungkin rezeki baby. Camni, aku pun nak de baby gak le. Pinjam baby cousin aku, bleh agaknya. Miahahaha... Satu angan2 yg amat kelakor. Aku de kuarkan statement ni kat Odah. Gelak besar dia kat aku. Ehehehe...

No comments:

Google