Wednesday, June 17, 2009

kopitiam

Meraikan time lunch, aku up satu entry pasal makanan. (^_^)

Aku adalah sangat mengidam nak makan2 & minum2 di Kopitiam. Sejak aku ketahui pasal kopitiam old town white coffee, aku memang dah hindarkan diri dari makan minum di situ sebab aku ada rasa was2. Uhhh... Menda yg kita makan akan jadi darah daging.

Tapi sebab aku kepingin jugak nak dining di kopitiam, cari la yg tak was2nya. Yg dimiliki oleh orang Islam. Salah satunya adalah Geylang Kopitiam. Terletak di TTDI Jaya, Shah Alam. Aku gi sana Rabu malam.

Ni menu pilihan aku. Mee siam..

Minuman pilihan plak Honey Asam Boi. Kalau tak salah la. Itu namanya. Sodap.

Aku tidak keseorangan. Kalau memalam nak kuar sesorang, idok le kuasa. Bek aku menahan lapar & dahaga di rumah sahaja. Ehehe..

Ni menu pilihan orang yg meneman aku malam tu. Nasi ayam penyet & white coffee menjadi pilihannya. Sedap gak nasi ayam tu. Sambal pun sedap. Sup pun sedap. Pendek kater sedap2 belaka.

The next day, aku masih teringin lagik. Nak pekena makanan di kopitiam. Kali ni aku ajak plak ke Giant Kota Damansara. Kopitiam ni pernah kuar dalam rancangan Jalan2 Cari Makan kat tv3. Nak gak gi try test. Killiney Kopitiam. Kat 2nd floor.

Aku hanya order plain water. The other person order white coffee gak. Tapi skit kuciwa di situ.

Mi kari menjadi pilihan hati ku.

Kueh teow goreng pilihan dia plak. Dah le sebelom tu dah pekena nasi. Tak sampai sejam pun. Tapi abeh gak sepinggan kueh teow goreng tu.

Overall, the foods & drinks we had adalah so-so saja. The kueh teow goreng is quite good. Tapi kalau makan bebanyak, mungkin akan rasa skit muak. Mi kari plak, tak umphh la. The white coffee pun cayaq roi je. Plain water pun nak kena ulas jugak ke??? Sah2 le no taste. Hehehe...

The prices kalau nak bandingkan ngan Geylang Kopitiam, kat Killiney Kopitiam adalah skit mahal. Plus de 5% tax. Kat Geylang Kopitiam takde tax. Cumer satu je la, kat Geylang Kopitiam ni, menu nya agak terhad. Bila poket dah tebal, nak try western foodnya plak.

Mempersembahkan kepada kalian the ONE I love. Lalalalala....




Tada... Ni la orangnya. Merangkap adek aku. Betol. Tak tipu. Tgk la trade mark kami. Tang mata tu. Tapi dia punya mata adalah the sepetest. Miahahaha... Of coz la sayang adek aku walaupun perangai menyakitkan ati je kekadang tu. Well, air dicincang takkan putus ma..

Sekian berita makan2 dari aku.


~~~Adek aku tak puas hati je ngan aku. Asal nak makan sibuk nak ngamek gambor. Isk2... Suka aku la. Orang nak buat modal bercerita kat blog. Plus, bleh gak jadik rujukan skit buat orang yg membaca. Aku pun suka gak baca blog orang yg ada citer pasal makanan ni. Nak try gak. Kekadang review pasal produk pun berguna jugak. Bleh dijadikan panduan. Ye dak???

No comments:

Google