Friday, June 26, 2009

head chef

Aku la tu. Saper lagik. Hiksss...

Ni pun aktiviti di hujung minggu lepas. Kat umah macik aku. Kebetulan macik aku takde kat umah. Bleh la nak asah skill skit. Skit je la. Takot terlebih asah, kang apa plak jadik rasanya. Lalala...

Dibantu oleh opah & cousin aku. Tuk motong2 bahan2nya. Aku pun de gak tolong2 potong. Tapi kena kredit gak kepada pembantu2 ku. Ehehehe...

Tom yam udang yg superb sedap dari minggu sebelumnya. Tak tipu. siap dpt pujian lagik dari macik aku. Hiksss.. Kembang semangkuk sat.

Daging kicap black pepper. Sodap ala2 je. Kureng rasa lada hitam la. Haihhh.. Frust di situ. Memula ingat opah aku yg nak masak. Skali opah suruh aku yg masok. Ketor sat.

Telur dadar. Patutnya cousin aku yg wat. Tapi opah suruh aku gak yg wat. Isk2... Hendak dalam terpaksa.

Aku memang suka aktiviti masak2 ni. Tambah plak biler tengah de mood memasak. Kalau takde mood, aku pun tak rajin sangat masak. Ahaksss... So, merasa la aku title head chef tuk hari tu.


~~~Rasa cam nak buat bihun singapore hari ni. Tp tak rajin plak. Maybe buat tommorow morning tuk bekalan. Ke mana??? Later I'll let u know.

No comments:

Google