Thursday, June 11, 2009

abam

Zahiril Adzim in action. (^_^)

Saper tengok last Saturday nye cerekarama. Dia berlakon. Jadi watak utama. Uhhh... Suka la dia. There is something bout him. Sudah semestinya aku terpaku sahaja depan tv. Sogan I nak ngaku lebih2 depan all my family members yg lain yg aku suka tgk Zahiril.

Opah aku siap kondem lagik dia. Tak pe. Tak kesah pun. Aku takat ada hati kat dia dari jauh je. Kalau berdepan tu, idak le kot. Biar le aku jadik peminat dari jauh.

Last Saturday was a great day. Disamping itu, bad day gak cause poket ku dah menipis. But don't want to worry much. Duit bebanyak peram pun bukan bleh bawa masuk kubur. Hiksss.. Tetiba saja.

Selama aku berdiam diri ini, dah 2 movie aku nonton. Walaupun skit sibuk, de gak masa tuk relax kan diri ku. Cam reward tuk diri sendiri la gak. Mungkin next month rutin aku dah tak sama ngan sebulan yg baru berlalu ini.

Why???

I don't have to like a nomad dah. Tak yah pindah randa during weekend. Weekdays aku spent kat Selangor, weekend lak, aku merantau gi Kuala Lumpur. Bunyi cam jauh je kan. Tapi memang jauh pun. Around 30-40km.

Memang tak terasa kalau dok sini.

Owhh... I just discover 1 thing. Sangat terkujat saya. There are 12 (kalau tak salah ingatan aku) type/kind of tolls in Lembah Klang. Bapak banyak. Uhh..

Mana aku dpt info ni??? Masa aku dok melangut tunggu turn nak naik bus nak balik ke kampung halaman terchenta hujung bulan Mei yg lalu. Bagus gak de flat skrin yg memaparkan skit info pasal Kuala Lumpur/Selangor.

Antaranya Federal, NKVE, Sprint, Kesas, LDP, Akleh, Guthrie, Kajang-Silk, KL-Putrajaya, Elite, Duke, etc. Ni antara yg aku ingat nama highway yg de. Yg tak ingat tu, kire halal la. Tak rajin nak google sudah..

Meh sambung skit pasal tajuk yg diberi. Dah kuar tajuk plak saya ni.

Citer tu mengisahkan pasal Abam & adeknya, Angah. Abam hanyalah anak tiri. Anak maknya ngan bapak lama. Bapak baru tak suka Abam. Suka marah Abam. Suka buli Abam. Tapi Abam adalah sabar.

Setelah berbagai rintangan yg ditempuhi, akhirnya Abam dapat diterima oleh bapak barunya itu. Keseluruhan, citer tu takde la best mana pun. Tapi sebab Zahiril yg belakon, aku dok mendongak ngadap tv dari mula sampai abeh. Hiksss... Weng skit.


~~~This is an autopublish entry. Terajin mengarang sebelum pulang semalam. Rindu sebenarnya nak berceloteh kat sini. Nak buat review movie yg aku tengok. Tapi dah basi pun. Kalau ada mood lagik, nanti aku kasi up itu entry pasal movie yg ku tonton sudah.

No comments:

Google