Wednesday, June 17, 2009

melontar jauh ke depan

Tajoknya agak cam tak best. Ni je idea yg timbul saat aku dok naip entry ni. I can't pause my writing. Kang takde idea plak. Cam entry sblom ni. Tengah menaip, tetiba teringat kerjaan yg belom siap. Gi sambung kerjaan. Nak sambung balik entry tu, idea dah ilang. Kalau ada ayat cam tergantung je, buat2 tak tau je la.

This was our activity on last Saturday. We went to Sunway Pyramid to play bowling. We tu adalah aku, adek aku, cousins aku & the little one, baby Alisha. Dah mak pak baby join sama, harus baby ado.

Dah tengahari baru hegeh2 nak kuar. So, sesampai je kat tempat ditujui 1st agenda adalah isi pewot. Kang kalau dah mula lontar2, lambat plak nak isi pewot. Uhhh... Sampai ke hari Sabtu je aku mampu kontrol makan. Pastu punah. Blom dpt masuk track hingga hari ni. Isk2...

This is our lunch for that day. Sandwiches from subway. Konyang. Sendat pewot. Ni adek aku nye roti. Orang lain pilih 6-inch roti. Dia tamak. Amek yg 12-inch. Pastu tersandar.

Baby hanya tido dalam stroller nya. Mujur la tak banyak ragam. Alhamdulillah..

After lunch, went to prayer room. Of coz la to pray. Buat pe lagik. Sebab biler dah start melontar, pasti terlupa solat sudah. Lagipun dah kol 2++ maser tu.

We played 2 games each. Dah le agak kemahalan. 1 game for RM8. Shoe rental is RM2.50. Total for our game was RM92.50. Each person had to pay RM18.50. So, kire la baper orang yg main. Hiksss.. Sonok tol main soklan math camni. Lalalala...

We played on lane 36. I was the 4th bowler. Ni 1st game nye markah. I was on 3rd place with 112 point. Impressive coz I hadn't play for 2-3 years. Tp on 2nd game, jatuh ke last place. Uhhh...

I really the outing with my cousins. Rasanya dah lama I didn't enjoy myself. My cousin's hubby is a bowler at his workplace. Sangat kagum with his skills. Tak leh lawan la kami ngan dia. Kalau kalah, mo malu besar dia. Hiksss...

If I'm not mistaken, the last game I played is on 2006. After my last paper in Uni. I played at Mines with my bestie, Dj. I had a great time. Lagipun cheaper la main kat Mines dari main kat Sunway Pyramid.

Suatu ketika dulu, aku, Dj & Yums pernah gi main bowling kat Mines jugak. Tapi tak ingat tahun biler. Maser tu aku & Yums sedang skit kuciwa. Ahaksss... Bowling adalah terapinya. Each time baling bola bowling, ingatlah orang yg anda tak suka itu.

Andaikan setiap pin adalah muka dia. Lontar bola sekencang yg mungkin. Ahhh.. Kencang la cara kami. Memang lega btol la after that session. Tak salah aku, we played 3 games each. Nak tercabot tangan la maser tuh. Ehehe...

Maser tu takde kamera canggih manggih cam skang. Handphone pun takat call & sms je. No picture nak tayangkan.. Uhhh.. Kenangan. Harus lah indah tuk dikenang. Tu kenangan indah.

Ni sesi potong kek the next day. Saya la yg gigih membuatnya. Tak tipu. Macik aku dok bising suruh anak dia buat. Tapi anak dia buat derk je. Aku la yg hegeh2 gi cari bahan2 nak buat. Ala, tepung dah siap la. Tinggal nak bancuh & bakar je. Choc moist cake. Hiasannya adalah idea aku. Icing sugar. Hikksss...

Begitulah hujung minggu aku. Selain buat kek, aku jugak ditugaskan tuk buat tom yam sayur. Ahakss.. Sronot masak2 ni. Pastu makan. Pastu biler badan ngembang, mulut mula nak pot pet. Hahaha...


~~~This weekend adalah hari bersejarah buat sahabat aku. Congratulation.

No comments:

Google