Wednesday, June 17, 2009

S A B A R ---syurga cinta---

Entry sebelom ni adalah entry movie basi yg dah ku tonton. But this entry lagik basi la. I watched this movie on 23rd May. Today baru de semangat mo kasi up entry bout this movie.

Gi nonton 2 hari selepas di tayangkan. Hiksss...

Sejarah. I went to watch this movie with my 2 cousins & my fren, Odah. Unplanned. We just walk in to buy the tickets. We were so lucky. There were a few people & we didn't have to queue at all. Lucky us. We watched the movie at GSC Time Square.

Malam beb.. Aku memang tak pernah kuar malam bersama2 muda mudi. Selalunya, mesti ada orang yg lebih dewasa. Ni, kami2 je la yg dewasanya. Hiksss...

Pertama2nya, aku tak berhajat langsung nak gi nonton movie ni kat panggung. Tak pernah simpan angan2 pun. Sekali biler member aku ajak, aku usulkan citer ni. Cousins aku pun on je. Member aku la suruh aku ajak sekali cousins aku.

Keseluruhan, citer ni worth it la aku nonton kat panggung. Lakonan Heliza perlu di polish banyak lagik. Nangis pun nampak cam buat2 je. Lain2 pelakon dalam tu adalah superb. Termasuk Haziq si budak kecik itu.

Awal Ashaari, perlu ke nak komen lagik lakonan dia. (^_^)

Cumer aku cukup geli geleman ngan pompuan yg kuar awal scene ngan Awal tu. Uhhh... Unappropiate la. Scene tu rasanya takyah nak tonjolkan sangat pun takpe. Haihhh... Tak sesuai kalau ditonton oleh kanak2..

Ada jugak part yg membuatkan mata ku bergenang. Tapi tak dapat nak recall balik part mana. Na mo ingat citer2 sedey gah. Life have to go on.


~~~Selalu filem yg kita tak baper excited nak tengok, kalau tengok & seronok melihatnya, akan rasa worth it sesangat. Tetapi kalau filem tu kita dah menaruh harapan yg tinggi tentang kualiti filem & jalan citer nya, biler dah tengok tak capai expectation, kita akan rasa kuciwa.

No comments:

Google