Monday, January 5, 2009

plan tak jadi plak

Hari ni aku sangat bersemangat waja nak update blog. Nak menjadi tegar semula. Tapi itu semua hanya angan2 aku bila tetiba boss lambakkan keje plak. Keje tak banyak. 1 je. Kena wat layout plan guna excel. Tak silap aku lukisan yg aku kena wat tu dipanggil layout plan. I dunno ma. I'm just a beginner in this industries. I will study hard coz I'm already in love in this type of work. Hiksss... Pa po je la...

Berbalik kepada rasa kuciwa aku. Aku siap angkot laptop mai opis sebab senang nak bercerita bersama gambar mahupun gambarajah sebab dlm laptop aku de banyak khazanah gambar2. Tp disebabkan aku de 2 tugasan. Owh... 2 tugasan sebenarnya. Aku tersalah plak. Bukan 1 tugasan seperti yg aku gembar gemburkan di atas. Mungkin sebab tugasan pertama aku dapat siapkan ngan pantas. Hanya sediakan claim. Terlupa sudah aku pada tugasan pertama. Tugasan kedua yg terhegeh2.

Kalau ikotkan, nak lukisan lagik cun & mantap, guna autocad la. Aku mana la nak reti menggunakan menda tu. Sebut nama mende tu aku pandai la. Pastu buka file under autocad & print, tu pun takde masalah. Yg masalahnya kalau nak melukis menggunakan autocad. Aku terbayangkan, camno orang dolu2 wat keje2 part lukisan ni sumer. De bantuan komputer kah??? Hmm...

Aku nak undur diri mo kepulangan. Sudah kepenatan. Mata aku asyik berat je. Mentang2 la aku puasa hari ni. Yupsss.. Aku puasa. Tekad aku nak puasa minggu ni. InsyaAllah. Pe sebabnya??? Gaji blom dpt lagik. Hiksss... Tapi itu bukan sebab utama. Sebab paling utama, nak jelaskan hutang tertunggak. Kang asyik bertangguh je, hutang tertunggak lambat lak setel. Lalalala...

Opsss... 1 more thing before I go home. Semalam aku gi umah macik aku kat KL. Bergebang lebih kurang. Topik hangat yg dibualkan adalah mengenai sesi kuruskan badan. Apakah ini azam baru semua orang???? Uhhh... Aku ni asyik gak berkata2 dlm hati nak diet. Tapi nan ado berjaya. Tambah2 bila ada orang kata aku makin kurus. Lagik lazat je aku makan. Apakah itu semua kata2 pemanis mereka tuk mengatakan sebaliknya???? Aku pikirla sendiri.

OK...

Aku pulang.

Moga esok tak banyak keje. Sekali lagik akan aku gigihkan diri angkot laptop ke opis. Huhu...

No comments:

Google