Tuesday, January 6, 2009

melompat lebih tinggi

Hari Ahad, 291208, de plak famili day company abah aku keje. Paksa rela, kami berempat beradik harus pergi. Tempat berlangsungnya famili day tu kat Gunung Lang kat area Ipoh. SAper yg pernah tgk citer Sepet, perasan tak tempat yg de titi panjang mengadap tasik yg Orked & Jason dok masa gi dating tu??? Ha, kat situ la kawasan Gunung Lang. Tapi malang seribu kalinya sebab aku tak jumpa spot tu. Isk2...

De la jugak sedikit rasa kuciwa. Aku beria benor nak menabdikan barang beberapa keping gambor kat situ. Nan ado la plak. Agaknya kat seberang lagik satu kot. De 2 kawasan yg terpisah dek tasek. Nak ke seberang lagik satu tu kena naik bot. Kalau tak nak nek bot, kena masuk ke kawasan yg satu lagik tu. Berpagar je aku tengok kalau nak masuk ke kawasan seberang tasek lagik satu tempat di mana berlangsungnya akitiviti family day itu.

Maybe sebab dah gitau pihak pengurusan situ kot yg company abah aku keje tu nak wat famili day. Tu pasal pihak pengurusan buka entrance yg satu lagik tu. Hmm... Ni sangkaan aku sahaja. Yg aku nak storikan adalah percubaan mendapatkan gambar ketika adek2 aku melompat. Kelakor tol. Dah le melompat kat atas menara.

Aha... Korang jangan plak sangka adek2 aku melompat dari atas menara ke tanah bumi berpijak. Tapi adek2 aku melompak di atas menara tu je. Takde plak terjun ke tanah. Isk2...



Ni adalah tiga sequence kedua yg dijayakan oleh adek bongsu aku. Tak menjadi plak. Masa ni dia dah landing lepas wat lompatan. Muahahaha...



Ni plak cubaan pertama dari adek aku yg no 3. Tak menjadi jugak. Ahh... Camno ni. Dua2 nya gelak besor lepas mendaratkan diri dari lompatan. Nampak tak pemandangan pokok2 di belakang itu??? Nyaman sekali.

Kerana aku tak puas hati tak dapat capture diaorang melompat, aku pun ngarahkan adek bongsu aku lompat lagik skali. Yg no 3 tu dah ajak lompat kat bawah. Dia kata gayat lompat kat tempat tinggi camtu. Hiksss... Aku kata kat dia, ni last try. Kalau tak dapat gak, kita turun buat lompatan kat bawah. Sampai aku dpt capture. Lalala....

So, ni la hasilnya...

Gaya nak membuat lonjakan ke udara a.k.a melompat.

Gaya berada di udara. Fuhhh.. Jadik dah kali ni. Tapi sayangnya, kepala la plak tak kenampakan. Kami bertiga dah gumbire sakan dah. Muahahaha...

Adek aku kegembiraan bila aku kata berjaya capture gambar dia tengah lompat. Penat beb bila wat aktiviti melompat camni.

Maaf la yo.. Akaknya tak join sama wat aktiviti lompatan ini kerana sedarkan diri badan yg dah memberat itu. Ahaksss... Walaupun de orang kata aku dah kurus. Aku tak mo mempercayainya. Maaf la yerk..

Pastu takde dah kitaorang mencoba aksi lompatan sebab acara family day dah nak bermula. Di sini juga sekali lagik aku ternampak mak kamu. Aku melihat hanya dari jauh. Kelihatan parents aku de berbual dengan mak kamu. Aku takde tenaga tuk mendekati. Hanya melihat dari jauh.

Sepuluh jari ku susun mohon ampun & maaf kerana tak bertegur sapa. Bukan kerana sombong. Aku tak punya kekuatan. Maafilah aku.

No comments:

Google