Friday, January 2, 2009

keluhan pertama di thn br

Kenapa mesti nak berkira???
Dah minum, mug sebiji pun tak leh nak basuh.
Tensen jo...
Kalau makan, sudu garfu sendiri pun tak leh nak basuh.
Dah le yg lelaki2 kat opis ni camtu.
Yg pompuan (sah2 le bukan aku) pun takkan la nak berperangai camtu.
Ni sudah lebih.
Kalau aku hilang sabar, aku tegur jugak.
Tapi teguran bila aku dah ilang sabar akan kedengaran sgt tak enak.
Sblom aku tegur, bek la cepat2 ko sedar diri.
Aku memang nak sgt elak dr menegur.
Ko dah belaki, takkan la perangai ko camni kat umah???
Uhhh...
Sabor je la aku.
Aku memang dok senantiasa sabarkan hati aku ni.
Tapi tahap kesabaran seseorang itu ada hadnya.
Kalau dulu aku kurang sabar.
Skang ni aku dah bleh kontrol skit kesabaran aku.
Tapi ni bukanlah azam thn baru aku.
Pe azam aku???
Non ado.
Telah aku kahabarkan.
Ahh...
Mencik plak tetiba.
Suruh aku main tibai letak harga.
Kang bila aku tibai, kena plak wat pembetulan.
Cam sblom2 ni.
Ni pun leh menggugat kesabaran aku.
Dengan pewot lapar nya.
Mana tak lapar.
Breakfast tadi je.
Lunch, idak sebab gigih nak siapkan keje.
Itu adalah aku.
Kalau keje yg de dateline memang aku bersungguh terlebih nak siapkan.
Uhhh...
Dah panjang lebar plak keluhan aku.
Baru 2 hari di tahun 2009 aku dah mula mengeluh.
Tak tahan dah menanggung beban rasanya.
Di sini la tempat aku meluah rasa.
Hanya di sini.
Tiada tempat lain.
Hmm...

No comments:

Google