Friday, September 11, 2009

sangat puas hati

Walaupun aku dalam ketidakpuasan hati, tetap ada sesuatu yg membuatkan aku puas hati.

Aku sangat puas hati sbb 2 hari ni aku dah dpt resepi yg sedap di tekak aku. Kuih a.k.a cucur. Sedap buat minum petang & buat juadah berbuka.

Selalu memang kena de menu kuih muih ni. Walaupun secoit. Adek aku la. Kang kata tak lengkap la juadah berbuka. Naseb kakaknya rajin. Hiksss...

Cucur bawang + masalodeh. Cucur bawang je aku buat. Masalodeh tu beli sajor kat bazar. Adek aku beli. Lembut cucur aku buat tu. Soknye lepas dipanaskan pun still lembut. Hiksss..

Cekodok. Yummylicious. Hiksss... Maaflah. Masuk bakul angkat sendiri. Ni bukan 1st time buat. Dah kali ke-3. Kali ni baru puas hati. Lembut di dalam, ranggup di luar. Tak sempat tunggu keesokan hari dah abeh licin boliau. Ehe...

Resepi takde la yg spesifik. Men agak2 je. Aku olah dari pe yg aku lihat org2 lain buat. De syarat owh seblom kita bleh olah resepi orang lain.

1stly, kena try resepi asal. Jangan menderhaka. Kang tak menjadi plak 1st try. Tak semuanya kali pertama buat tros menjadi. Pastu kalau nak olah, boleh la.

Aku yg tak pandai nak olah ni, tak berani nak menderhaka ngan resepi2 seperti cookies sbb de pengalaman biler aku olah, tros rasanya ke laut. Tp adek aku rasa sedap. Pelik. Deria rasa dia rosak kot. Miahahaaa...


~~~Mungkin kalian rasa busan aku asyik nak menunjuk skill masak. Bukan nak menunjuk, tp takleh tahan keterujaan nak kongsi di sini. Seronok o men memasak. Tambah plak biler de orang makan. As I always mention.

1 comment:

~yumi comey~ said...

nak cekodok tu....cdapnyerrrr cekodok itam....weeeeeeee

Google