Thursday, September 17, 2009

citarasa sama

Ni kisah masa aku pulang ke hometown ku. Gi la jejalan kat The Store. Owh.. The Store adalah pasaraya yg hebat yg ada di hometown ku. Pe2 pun, aku tetap sayang hometown ku.

Berbalik kepada kisah yg ingin aku kongsikan di sini. Pasal sepasang sandal. Tak sangka akan punya citarasa yg sama dengan orang lain pada masa yg sama. Ah, pening aku nak terangkan kat sini.

Ni la sandalnya yg menjadi rebutan di hari kejadian.

Sandal ni aku dah usha minggu sbelom tuh lagik. Cuma tak kesempatan & bajet tak mencukupi tuk memilikinya. Pada hari kejadian memang aku dah tekad nak membelinya. Tapi warna yg lain. Bukan warna ni.

Mujur aku cepat skit je. Lagipun memang dah tangkap cintan. Wat pe nak tunggu lelama. Nanti dikebas orang, aku yg berputih mata. Aha... Pengalaman yg mendewasakan. Tak kire la pe barang pun. Kena cepat bertindak kalau dah suka.

Yg berkenan sandal ni adalah sorang macik ni. Dia lagik awal tiba di kawasan kejadian. Dia dah usha sandal tu, tapi gi pusing2 cari yg lain yg kot2 lagik ngancam. Tapi syg seribu kali syg. Aku cepat & pantas lagik dari macik tu.

Sedang aku mencoba sandal itu, aku terdengar suara sorang macik ni.

M: Tadi tengok de kasut tu kat sini. ***Cakap ngan anak dia.
A: ***Sebab aku kepochi, aku tengok le arah yg ditunjuk macik tu ke anaknya. Lagipun aku diri tak jauh dari situ.
M: Cepat je dah takde.
A: ***Sekali lagik aku intai ke tempat yg ditunjuk macik tu. Kasut yg ni macik?? ***Dengan ramah aku tegur sambil menunjuk kasut yg sedang aku cuba di kaki ku. Haha..
M: Ha, yg ni la. Macik terlambat skit je.
***Pastu kami sesama ketawa.

De lagik la kami borak2 lagik. Kemudian de satu lagik sandal tu aku sesaja suka try test, macik tu pun berkenan jugak kaler yg aku cuba. Hahaha.. Memang kelakar.

Peristiwa ni telah membuatkan aku senyum sendirian. Bahkan, each time aku pakai sandal ni je mesti aku nak sengih2. Cam orang giler bayang plak kan. Insiden kelakor camni, haruslah teringat2.

Sandal ni selesa. Tak lenguh kalau pakai tuk jalan2 walaupun jauh. Tapak pun lembut saja.


~~~Sambil wat keje, sambil online, sambil update blog, sambil nonton Wadi Unung. Hikss.. Indahnya dunia. Dah lama tak buat keje lagha begini.

No comments:

Google