Friday, October 2, 2009

tak mo ulang benda sama

Sy bukan sombong tuk tidak mengemaskini di sini. Cuma kurang mood skit je. Baru lepas nengok Wadi Unung. Pastu skang ni layan citer Korea plak. So, masa2 senggang ku dipenuhi ngan menonton sajor.

Start minggu depan, work load akan bertambah. Lagi besar kemungkinan tiada kemaskini. Adehhh.. Mungkin jua aku dah hilang minat ngan dunia blogging kot. Ni cumer agakan ku sahaja. Kekadang aku ni cepat busan ngan sesuatu menda kalau dah selalu or lama mengadap.

De isu yg nak aku upkan. Tapi dah di up kan sebelom2 ni. Tak perlu nak buat isu berbangkit juta2 kali. Cukuplah kalau sekali je di up kan. Aku pun jemu. Tambah plak kalian yg terbaca blog ku ini. Pasti jemu.

Agaknya sahabatku dah tiba di bumi Oz. Dah meninggalkan M'sia tuk menyambung pengajiannya. Ntah biler kan ketemu. Sedangkan biler dekat ni pun nak ketemu payah. Ni kan plak biler dia dah terbang jauh kuar dari bumi M'sia ni.

Orangnya adalah Pn ZHZ. Perginya bersama hubby terchenta. Tak dapat aku nak bye2 dia kat airport. Hanya bye2 kat phone je. Tu pun beberapa jam sebelum penerbangan dia semalam. Owhhh.. Kalau berdekatan je airport ngan umah gue, kompem la gue sampai di sana tuk bye2 Pn. ZHZ.

Teringat aku masa kali terakhir jumpa bulan Ramadhan lepas. Salam. Polok2. Ngan wifenya sajor. Giler nak peluk laki orang. Adehhh... Kembali kepada citer aku. Ternampak kelibat Pn ZHZ sedey. Tapi tak sempat nak bersedey lebey2. Kami2 nak pulang cepat. Kalau tak, dah terjadi plak adegan air mata di situ. Ehe...

Semalam kena kuliah skit ngan opah. Kena plak isu yg aku separa sensitip. Menjawab jugak la. Ni sumer berkaitan ngan weddings yg beratur tersusun di bulan2 akan datang. Ohoiiii...

Bukan menolak, tapi belom tiba lagik masa aku rasanya. Kena banyak bersabar la. I can't do it. Tapi biler dah ramai menekan, mula cepat melatah aku ni. Huhuhu...

Conversation di talipon semalam ngan Pn ZHZ tetiba disampuk si hubby.

Mr. K: Kim salam syg kat r3d l0v3r. ***Dr jauh kedengaran sorenya.
Pn. ZHZ: Mr. K kim salam kat ko.
M3: Uiksss.. Apsal aku dengar cam ucapan dia panjang je. Sampai kat aku dah jadik pendek.
Pn. ZHZ: Dah kena tapis ngan aku.
M3: Wakakaka...

De banyak lagik yg disampuk si hubbynya. Tapi aku tak dengan sangat. Malas nak amek pusing pun sama. Aku mo cakap sama wifey nya. Lantok le kat hubby dia. Chit chat sat je kat tepon. Say bye2, then letak.

Biler plak agaknya masa aku tuk sambung belajor. Kesibukan & tensen time belajar tak sama ngan masa dah keje. Situasi amat berbeza. Aku sangatlah merindui ketika zaman student dulu. Banyak kenangan pahit manis. Masa keje ni, skit sangat kenangan yg aku cipta.


~~~Ni payahnya biler aku mula celoteh. Susah nak stop. Seronok baca orang lain punya pengalaman raya. Aku cam nak kongsi gak. Tp takde gambor la kalau aku citer. Kena gambarkan sendiri. Lalalala...

No comments:

Google