Wednesday, October 14, 2009

foodies...

Owh... Mengapakah makin hari aku makin ke mim-alif-lam-sin nak hapdate blog ku ini. Adehhh... Bukan takat blog je aku mim-alif-lam-sin nak hapdate, nak kuar gi bayar bayaran yg patut dibayar pun ku tak kerajinan. Virus mim-alif-lam-sin cam dah sebati dok dalam badan aku ni. Melainkan kalau kuar buat keje, baru la aku berdaya skit. Biler kuar buat keje, mula la aku buat aktiviti sambil menyelam minum air. Hiksss.. I loike.


Di sini pun aku takde mende nak citer sangat. Juz nak jamu kalian ngan gambor makanan yg dihasilkan oleh tangan & jari jemari runcing ku ini. Sajer nak bagi terliur. Tambahan plak time luncheon skang ni. Hahaa... Aku ngah mencari idea pe nak bawa gi umah macik aku dis wikn. Hmm... ***Sambil berpikir...


Mi kari on 2nd raya. Sedap la gak. Haha... Masuk bakul angkat sendiri. On 2nd raya memang makan sampai muncit r pewot sy. Tak hengat punyer. Sumbat & sumbat lagik. Sampai sengkak.


Egg tart ni plak aku bawa as buah tangan gi umah macik ku yg bak buat open house. Puas hati ngan resipi kali ni. Cuma nak buatnye skit lelah la. Adehhh... Makan memang sodap. Banyak ketul gak aku lahap.


Ni plak sajian kedua yg ku bawa. As desert. Brownies yg super duper easy. Sedap. Nyaman sangat. Dah potong dan simpan dalam bekas tuk dibawa ke rumah macikku.

Latest creation. Tuk dibawa ke rumah pacik aku last wikn yg buat makan2 dalam famili. Coklat kek yg aku isi dalam cup. Jadiklah namanya cup cake. Hiksss... Aku lagik prefer brownies la.

Bersama2 cup cake, de gak aku buat puding marble. Tapi tak sempat tangkap gambor dah licin boliou. Kang biler hangin kerajinan aku datang semula, aku kasi up resipi2 yg pernah aku cuba. Bleh la korang try bersama2.

Begitulah skit sebanyak yg aku ingin kongsikan tuk hari ni. Berjumpa lagik di lain masa. Tak tau biler tuh.. Adehhh...


~~~Biler memasak & de org makan, owh memang seronot. Akan memotivasikan diri tuk masak & tros masak lagik.

No comments:

Google