Thursday, January 31, 2008

mari mencoba

Ari nih aku dok menggila culik resipi. Ehehehe... Terliur giler bile tgk resipi siap bergambar lagik. Teruja abeh. InsyAllah aku akan cuba try test resipi2 yg aku culik tadi. De r beberapa. Aku amek yg senang2 je. Senang dari segi nak dapat bahan2. Senang nak masak. Demand lebey plak aku ni.

Semalam aku tgk rancangan ala carte kat ntv7. Nampak mudah je chef tu masak. Tu yg ari keterujaan terlebey tuk mencari resipi semalam. Dah tu siap dpt extra resipi lagik tuh. Lalalala...

Aku dah pernah cuba seblom nih a few resipi. De yg dah menjadi kesukaan adek2 aku. Part tu yg best. Bile de org suka makan or at least de org sudi nak merasa masakan kita. Aku suka gak memasak nih. Try test resipi baru. Antara resipi yg pernah aku try & menjadi - biskut cornflakes, kueh teow kung fu, megi goreng (yg cam mkn kat ma-ple tu), bihun goreng singapore. Yg tak menjadi nya de satu nih. Adoii.. Kesilapan teknikal tol. Puding jagung. Aku akan cuba lagik.

Keterujaan masak2 nih biler kat umah aku sendiri je r. Senang pun senang. Di samping dah de tukang pemakan. Lalalala... Lagipun selera adek2 aku & aku tak byk beza. Apa kakak diaorg makan, diaorg makan gak. Kengkadang tuh geram je. Diaorg makan cepat. Biler diaorg nye dah abeh, pakat2 dok usha aku nye makanan lak. Haihhhh... Adek2ku...

Suatu kisah pasal biskut cornflakes yg aku akan ingt smpai biler2. Make me smile (at d same tym, make me sad too). Aku tak nak kembali ke masa silam. Cuma aku nak masa depan yg lebey menggembirakan.

(^_^)

No comments:

Google