Thursday, January 21, 2010

-r-e-k-e-m-e-n-

Topik a.m. krew hot fm pagi ni. Memula aku dengar dj sebut perkataan tu, aku teringat akan satu hal. Tiada yg dua. Satu hal tu je. Tapi biler dj dah elaborate pasal tajuk, baru la aku dah think out of the box. Hiksss...


Well, banyak mende boleh dikisahkan dari perkataan rekemen itu. De orang yg rekemen food, keje, tempat tinggal, tempat belajar, tempat asuhan kanak2, pakaian, kasut dan berbagai lagik termasuklah soal jodoh. Hmmm...


Pernah korang mengalaminya??? Aku?? Yes & no. Yes, suatu masa dulu aku pernah direkemen seseorang. No plak sebab aku tak nak bercerita lebih lanjut. Dah buhsan maybe. Ntahlah. Perkara yang dah nak masuk 4 tahun berlalu. Just let it go. Lebih baik begitu.


Owhhh... Satu perkara dari entry yang lepas. Entry yg mana aku tak rajen nak link kan. Aku teruskan dengan cerita ku. Sewaktu berkumpul dengan famili macik ku. Sedang rancak berbual. Tak ada angin, tak ada ribut. Takde pun orang yg menyebut akan hal itu. Opsssie...


Aku baru teringat. Masa tu tengah bercerita pasal cousin aku yg sorang ini. Yg telah memadu kasih sejak zaman matrik lagik. Sampai skang. Macik aku merangkap mak kepada cousin aku kata kat cousin aku, kalau jadik majlis dia tahun ni gitau before macikku fly gi oversea. Nak gi cari barang hantaran kat sana. Branded stuff yg katanya lebih murah beli di sana dari di sini.


Tup2.. Macik aku beralih kat aku. Dia kata de orang berkenan ngan aku. Aku yg tengah kusyuk tengok tv, tros berlakon bertambah kusyuk. Uhh... Naper nak kaitkan kisah beli barang hantaran cousin aku dengan aku plak. Tros aku rasa jantung berlari selaju 110km/j. Adehhh...


Pastu soklan yang paling aku fobia & memang takde jawapan nak bagi adalah biler ditanyakan kat aku, "Nak ke???". Uhhh... Nak aper tuh??? Memang aku takde jawapan. Aku hanya menjawab dengan mengangkat bahu plus "NTAH". Opah aku mencelah. "Ha, ok la tuh". Uishhh...


Suatu masa dulu aku pernah kata, lepas umur menginjak dari angka 25 dan jika masa tu aku maseh solo, aku akan beri kebenaran kepada mereka2 yg berkenaan yg sudi menjadi match maker f.o.c. Tapi biler aku di ambang situasi sedemikian, aku tak rasa cukup bersedia plak. Ntah..


Sesiapa yg de tahu pasal part time job yg dapat memberi income yg memuaskan, siler la berkongsi sama saya. I really want to make extra money this year. Bukan sebab2 di atas. Tapi tuk kepuasan hati. Kalau boleh nak memiliki aset sendiri. Tambah plak biler parents ku sudi menjadi share holder.




~~~Bersediakah aku??? Entah...

No comments:

Google