Tuesday, January 5, 2010

missing in action

Okay... Citer yg nak aku sampaikan ni kelakar buat aku.

Mana tak kelakarnya. Semalam puas aku mencari, tak kejumpaan. Hari ni aku tak cari pun. Selak2 je dah jumpa. Miahahaha...

Aku agak, mungkin sebab semalam cari dalam keadaan kelam kabut, tu yg tak jumpa. Hari ni tak cari, jumpa plak.

Meh aku mulakan cerita.

Aku mencari compact powder ku tak kejumpaan. Penat dah selak2 dalam handbag. Tapi tak jumpa. Separuh isi bag aku kuarkan, pun tak jumpa.

Ini la handbag ku itew..

Ini la yg aku carinya. Baru beli tuh. Dah le mahal. Koser aku nak beli lain buat pengganti seblom aku dapatkan ini kembali.

Naper aku tak kuarkan semua isi bag???

Bagi aku, kuarkan separuh isi bag pun dah memadai memandangkan aku kesuntukan masa. Tak kejumpaan gak aku mencari. Adehhh... Dah terbayang dah tertinggal kat umah di pensioners town. Redha je la. Pakai je bedak pe yg de.

Pakai ini bedak saja. Maseh de lagik walaupun dah nak abeh. Bior perabihkan btol2.

Yg sblah kiri adalah yg lama. Yg sebelah kanan adalah yg baru. Yg baru tuh macam tak berpakai lagik. Memang baru beli pon. Koser la nak beli baru lagik. Naseb dah ketemu balik.

Well, dulu aku memang wat tak reti pasal bedak2 muka ni a.k.a compact powder. Boleh je aku redah tak pakai pe2 alas di muka. Kuar ngan muka polos lagik suci. Tapi tidak lagik skang. At least kena pakai moisturizer and compact powder.

Ni pun berdasarkan aktiviti aku la jugak. Kalau takat kuar gi beli barang dapur or kuar bersiar2, tak perlu mendalah di atas pun takpe. Melainkan kalau nak pergi jumpa orang berkaitan kerja or nak gi event, mo la kelihatan skit segak. Takkan nak tala muka pucat lesi & sememeh ku ini.

Pe2 pun, aku lebih selesa muka ku hanya berbedak nipis. Tu pun bedak baby sajor. Nak tepek bedak compact, memang tak rajin. Melainkan kalau de aktiviti seperti di atas. Melawa??? Skit2 je la. Nak jugak melawa. Tuk kepuasan hati sendiri. Orang lain nak kata, I tak kesot. Mulut orang, bukan leh tutup.


~~~Mujur aku tak segera mendapatkan ganti tuk bedak compact yg konon2 'tertinggal' itu. Kalau tak, telah terjadi satu pembaziran. Owhhh... No. De agenda lain lagik aku mo laksanakan dengan uang yg ada. InsyaAllah...

No comments:

Google