Wednesday, December 16, 2009

Yanti & Musa

Sebelom berlansungnya upacara ijab kabul.

My bff is married (btol ke grammar ku??) already. Congratulation..


Kalau nak imbas kembali kenangan memang tak terimbas hanya dengan 1 entry. Di sini aku hanya nak menceritakan hari bahagia sahabat ku itew.. Cuma cam skit sedey sbb before berangkat pulang dari rumah dia tak sempat nak jumpa & say bye2..


Kejadian di mana sahabatku itu bergelar wifey adalah di kediaman orang tuanya di Sg. Besar. Our journey took almost 2 hours. Gerak ke sana on Saturday's evening. 2 keta. Aku ngan Yums 1 keta. Mai & Ina Jr. 1 keta.

Sebab Yums suka gambor ni, aku kasi up kat sini.

Malam Sabtu adalah majlis akad nikah. Telah selamat menjadi isteri kepada En. Musa lepas solat Isyak. Majlis akad nikah di adakan di surau berdekatan rumah pengantin perempuan. Keberangkatan pulang dari surau disambut dengan pecikan bunga api di angkasa. Ececeh.. Ayat aku. Sangatlah cam hape tah. Shuhhhh... Jangan ketawa.

Bunga api berdentum dentam di angkasaraya.

Kat rumah baru diadakan majlis membatalkan air semayang. Pas slot tu, diteruskan dengan slot pengantin bergambar dengan beberapa theme pakaian. Chanteks belaka semuanya. Ni tuk tatapan di hari muka.

Memakaikan seutas rantai tangan.

Sok nya adalah hari persandingan. Aku telah di request menjadi pengapit. 1st tym weh jadi pengapit. Susah gak. Uhh.. Rasanya tuk sesorang jadik pengapit, dia perlu tahu perjalanan majlis supaya tidak tercengang2 ternganga tak tau pe nak buat next.

Pengapit pengantin la plak aku. Haha... Last2 tak sedondon pun pengapit. Takpe la. Yg penting pengantin adalah sedondon. Ye tak???

Menemani sang penantin makan beradab. Aku makan tak hengat dah le walaupun maseh kontrol2. Sogan2 gak nak makan sebenarnya. Makan ngan Yums lagik beshhh...

Alhamdulillah, sepanjang hari itu cuaca amat cerah. Panas??? Tak yah kata la. Tapi ini hanya panas donia. Terima dengan seadanya. Aku tak leh nak berlama2 di situ kerna perlu gerak pulang. As I told earlier, perjalanan memakan masa almost 2 hours.


Aku bajet dalam kol 4-5 petang dah kena gerak. De part perjalanan tu takde lampu jalan owhh.. Dah le kawasan ladang kelapa sawit. Aku yg tak berapa berani ni ditemani ngan sorang yg penakot. Tros jadik tak berani kuasa dua la aku. Hahaha...

Ni la kawan aku yg tak baper berani tu. Aku pun tros jadik tak brani. Hiksss... Mo salahkan orang lain plak. Walaubagaimanapun, berbanyak terima kasih kepada cik Yums kerana saling teman menemani ke majlis Dju. The best companion.

Tapi naseb baik la sempat gak kiss2 taniah kat Dju. Yesss... Dju dah kawen. Dah bergelar PUAN Dju. Hujung tahun ni memang banyak la wedding mereka2 yg hampir & rapat denganku. Next saper nye wedding plak???




~~~Aku tak cerita secara detail sebab aku tak rajen & masa amat mencemburui aku. Ini yg terdaya. Aku buat rumusan sahaja.

No comments:

Google