Thursday, December 17, 2009

tanjung tuan

Hari ni aku memang not in the mood tuk kerjaan. Semalam aku half day. Petang semalam gerak ke PD. De la satu resort ni memang selalu la kitaorang bercutian. Kitaorang tu bermaksud famili di sebelah bonda ku. Every year pasti gi sana. Sebab kat tempat de macik aku leh dapat spesel price. Kenapa mesti mo lepaskan peluang.

Skang memang peak time. Ramai owhh orang. Ni kebetulan je bleh mencelah. Tu yg kena hari kerja. Aku tak dapat decide sama ada nak join the club atau pun tidak sampai ke jam2 terakhir sebelom berangkat ke PD.

Atas desakan opah & selepas berfikir lama, aku amek keputusan nak join the club. Dapat jugak aku rest sebentar. Walaupun kena ke hulu ke hilir. Mana taknya. Petang semalam gerak gi PD. Pagi ni datang opis. Lepas opis hour kang balik PD. Sok dah balik ke rumah semula.

Sangat tak menikmati percutian. Sambil menyelam minum air. Mujur jugak pergi balik PD bukan aku yg drive. Pacik merangkap bos aku yg drive.

Kalau berkesempatan, petang kang nak gi panjat bukit ni la. Pastu leh la bergambar sakan sampai tak larat nak pose. Hiksss...

Pas keje aroung 5 pm gerak ke PD semula. Kalau jalan tak jem cam pagi tadi nak datang opis, berdesup la bleh sampai PD ngan cepat linkungan 1 jam 30 min. ***Setiap kali bercerita pasal PD, aku tak lari dari teringat pada seorang sahabat ini yg telah pun terputus hubungan. Hmmm...

Tuk cuti wikn ni maseh takde aktiviti lagik yg dirancang. Most probably lepak di rumah je kot. Nak kuar dating pun, masing2 kengkwn bercuti jugak. Ahaksss... Dating ngan kengkawan saja. Maseh seperti dulu status ku.

Wikn lepas memang sangat buat aku puas hati. Dapat menghabiskan masa bersama2 my dear frens. Walaupun sebentar cuma. Tapi kepuasan tetap dirasai. Wahai kengkawanku, marilah kita hang out bersama2 lagik.

Kengkawan yg bujang single & available dah makin berkurang. Sedey gak le. Tapi tetap hepi buat sahabat2 yg telah menemui teman hidup mereka. Taniah...

Ok2... Jangan merosakkan mood nak bercuti aku ngan emosi negatip. Fikir positip. Kalau sampai awal, bleh la berendam lagik seround. Ahaksss...


~~~Fikir aje yg dia bukan jodoh kamu. Hmmm...

No comments:

Google