Monday, November 9, 2009

tym to know who the REAL fren is

Banyak tol ujian yg melanda di kala ini. Apa yang mampu aku lakukan adalah bersabar. Lepas satu, satu ujian yg datang. Belom pun setel selesaikan ujian pertama, datang pula ujian kedua. Kekadang rasa nak mengalah je. Tapi aku tak nak menjadi insan yg lemah.


Biler didatangi ujian begini, barulah kita akan nampak siapa kawan yg sebenar. Kawan bergumbire memang senang dicari, kawan yg sudi bersusah2 bukan mudah ditemui.


Nak mengeluh pun dah rasa muak sesangat. Kepala otak terasa blank. Rasa nak cuti je. Tapi dengan bercuti belom tentu mampu tuk membuatkan aku tenang. Selagi ujian yg datang tidak diselesaikan, mana mungkin aku dapat bertenang.


Aku betol2 tak paham. Keliru pun de gak. Kami semua tak paham. Masalah ini mungkin dapat di atasi jika dimaklumkan lebih awal. Tu lah. Simpan lagik, biler dah skali meletops, terkujat abeh orang2 keliling iaitu kami. Siapa kami??? Aku salah seorang dari kami itu.


Every time korang dilanda apa jua masalah, jangan disimpan. Segera cari jalan penyelesaian. Cepat2 masalah yg melanda itu dibawa berbincang. Peram lama2 membuatkan luka kecil menjadi parah.




~~~Terlalu banyak aku menggunakan istilah2 yg aku sendiri terasa pusing. Biarkan... Biarkan... Ini cara aku meluahkan apa yang tersirat dalam lubuk hati kecil ku. Tak tahu mana lagik hendak ku curahkan. Hanya di sini.

No comments:

Google