Thursday, November 12, 2009

mahalnyeee



Harga barang2 sumer pun naik. Gaji naik pun, ciput je. Lepas la belanja bulan2. Alhamdulillah. Tapi yang membuatkan saya kurang puas hati adalah harga yang dikenakan tuk luncheon ku ini hari. Haihhh... Rasa terkujat yg amat la. Tak pernah aku persoal harga yg dikenakan biler lunch kat situ. Kali ni memang aku musykil, aku tanya la.

Lauk pe yg aku ambil?? Sayur bayam & paru. Nasi pun separuh je. Sumernya RM6.50. 2 lauk je beb. Besa pun kalau makan kat situ, paling mahal pun sekitar RM4.50 - RM5.00. Pasni, no more luncheon di kedai itu. Owh... Sudah 2 kedai aku boikot. Pasni kalau lapar, nak lunch kena la naik keta gi jelajah kedai lain yg berhampiran plak.

Kat opis aku ni de 2 kedai yg dalam walking distance. Memandangkan aku adalah kemut ngan petrol, tu pasal aku lebih suka beli lunch di kedai berhampiran. Tambah plak, biler kuar kan keta, nanti tak dapat dah parking best itu. Ehe... Cam2 alasan.

Dah alang2 aku citer pasal makanan, nah menu aku dinner semalam.

Konon2 nak diet. Hampeh.. Berat ku sudah naik owhh... Ni sumer gara2 dok sendiri. Sampaikan dah de cousin ku yg menegur. Walaupun dah naik berat, mujur jugak pakaian lama maseh muat. Kesedaran ada. Nak bertindak tu yg takde kesedaran. Biler moody je, makanan jugak yg aku cari. Haihhh...

Keje banyak pun, makan aku jarang miss. Kalau miss, kompem aku qada balik. Miahaha... Tak cam si ahli lembaga pengarah cik Shema itu. Berat dia skang tinggal 38kg. Melawak sungguh. Berat aku masa skolah rendah(darjah 6) pun tak skit camtu.


~~~K la.. Nak sambung wat keje. Gambar peristiwa last wikn dah transfer. Tak tau akan wujud atau tidak entry pasal itu. (^_^)

No comments:

Google