Thursday, October 21, 2010

new obsession

Sewing a.k.a menjahit. Camne tetiba je datang minat ni??? Actually minat ni bukan datang secara tetiba. Sejak dari dulu lagi aku memang de belajar menjahit skit2. Tapi tak pernah buat dengan tekun or mengamalkan pelajaran menjahit yang aku miliki. Kenapa???

Pertama adalah kerana kat umah aku takde sewing machine. Yupsss... Aku tau yg sewing machine hanyalah sekadar alasan. Boleh menjahit secara manually menggunakan tangan. Memang pun buleh jahit tangan je. Tapi kan kalau nak siapkan sepasang baju kurung jahit tangan, aku tak tau la akan ambil masa berapa lama. Sedangkan kalau jahit guna mesin pun makan 2-3 minggu. Itu aku la, penjahit amatur.

Suatu hari aku blog hoping terjumpa satu blog ni yg mana dia menjahit pakaiannya sendiri. Owhh... Manis sungguh. Opsss... Sebelum aku pergi jauh, menjahit ni aku nak belajar secara berdikit2 sebagai persediaan untuk bekerja dari rumah suatu waktu kelak. (^____^)

Oleh kerana dekat rumah aku takde mesin jahit, aku telah bertemubual sama encik g.o.o.g.l.e bertanyakan info mesin jahit. Dari info yang aku perolehi, as a beginner aku dah mula mengusha incik Brother LS2160.

Mempersembahkan LS 2160

Telah ku khabarkan kepada Mi Amor pasal ini. Dia ok je. Cuma pesan dia jangan aku hangat2 chicken shit sudah. Almaklumlah, gadget ni bukan murah. Yang aku dok usha ni harganya RM599. Bundarkan jadilah RM600. Sekarang ni dalam proses nak menabung. Mi Amor kata kalau tak cukup dia boleh tolong tambah. Yeiii...

Kalau ikotkan aku, sekarang ni juga aku nak gi rembat gadget ni. Tapi mengenangkan hujung tahun banyak mahu guna wang, postpone ke tahun depan. InsyaAllah sesegera mungkin akan aku milikinya.


~~~Memula aim model lain. Tapi memikirkan yg aku menjahit sekadar suka2 dan baru nak belajar, model yg paling basic dan paling murah yg aku aim sekarang ni.

No comments:

Google